Langweekend i Jotunheimen - del 1

13.september 2012 var en spennende dag. Vi reiste hjemmeifra kl 04.00 og vendte nesen mot vakre Jotunheimen. Jeg skulle på fotokurs, og mine foreldre skulle gå turer i området. Ingen av oss hadde vært i Jotunheimen før. Fotokurset ble arrangert av de dyktige naturfotografene Tom Schandy og Baard Næss i Natur & Foto. Jeg hadde sett mange bilder fra området og forventningene var derfor høye. Jeg gledet meg stort til en langhelg med kurs i landskapsfotografering og makro.

Vi kjørte ruten over Valdresflya. Det norske landskapet er utrolig flott og for en ivrig hobbyfotograf ble det mange bilder allerede på veien opp. Tilhørende tekst er under bildene. Når vi passerte Beitostølen var det på tide med en liten matpause. Å spise til denne vakre utsikten var bare helt fantastisk. 

Utsikt retning Beitostølen

På dette bildet ser vi Bitihorn. Anbefaler appen til iPhone som heter iSikte Norge som ved hjelp av GPS viser deg hvilket fjell du har i sikte. 





Endelig var vi på vei over Valdresflya

Landskapet åpner seg med høye fjell og vakker natur når vi skal kjøre innover på Valdresflya.

Ser mot Bygdin som ligger bak knatten til venstre på dette bildet.

Av og til er det gøy å eksperimentere med andre beskjæringer av foto. Dette bildet ble tatt i fart ut av bilvinduet, og derfor ble forgrunnen veldig uklar og ikke passende for dette bildet. 










Nydelig med nysnø på fjelltoppene




Utsikt innover mot den vakre Jotunheimen. 

Fortsettelse følger :) 


Håper du legger igjen en liten kommentar og forteller meg hva du synes om slike turinnlegg? 


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Søndagstur til Grovannet

Amazing roadtrip on the Brokke - Suleskard road